Kataloger og magasiner
Kataloger og magasiner på tryk er en vigtig del af den moderne marketing- og kommunikationsstrategi for virksomheder og organisationer. Et trykt materiale giver en stærk visuel identitet. Der er flere faktorer, som spiller en vigtig rolle for at sikre et godt resultat. En af de vigtigste er kvaliteten af papiret. Der findes mange forskellige typer papir og valget afhænger af formålet med kataloget og det ønskede visuelle udtryk. Vores konsulenter står altid klar med rådgivning omkring din tryksag.
På kataloger kan der laves særskilte omslag i en kraftigere papirkvalitet og med andre specifikationer end resten af indholdet. Det kunne eksempelvis være et omslag, som laves med en flap på den ene eller begge sider, så det bliver henholdsvis et 3-fløjet eller 4 fløjet omslag.
Finish
Der kan vælges forskellige typer af efterbehandlinger på omslaget til både bøger, kataloger og magasiner, som f.eks. mat eller blank tryklak eller kachering. Tryklak beskytter bogens omslag og giver en flot finish. Kachering er en helt tynd plastfolie, som pålimes tryksagen, for at øge rivestyrken i papiret.